Nedgång i vikt är helt jagiskt

En spegel ljuger aldrig, sägs det och det kan vara sant. Även fast man ser sig själv i spegeln kan man ibland se någon annan än den man vill vara. Det kan kännas som att man antagligen väger för mycket och vill helt enkelt gå ned ett par kilo i vikt. Men egentligen är de där kilona inte särskilt intressanta, utan det är ens midjemått som är det viktiga. Kilon kan man gå upp och ned hela tiden, men midjemåttet är det mått som sedan räknas som det viktiga. Ibland när man tar midjemått kan det verka som man är större än vad man egentligen är. Förvisso är det inte bra att vara för stor/för smal kring midjan men det kan verka större eller mindre än vad man tror.

Motivera sig

Men vad ska man då göra för att minska kilon och på sitt midjemått? Ja det första man behöver göra är att motivera sig själv att vilja gå ned i vikt. Vill man inte göra den förändringen får man heller inget vettigt resultat av det hela. När man väl är motiverad gäller det att lägga upp ett slags schema för vad man ska äta, när man ska äta, när man ska träna samt vilka regler man ska ha för sin viktnedgång. Schemat ska vara från måndag till söndag under ett antal veckor där man helt enkelt lägger om sin kost, sin träning och sitt liv. Enklast att komma vidare med det hela är att du lär dig mer här om hur man ska göra för att lyckas med det hela.